Case Piltti

Suu auki – täältä tulee porkkana-auto!

Piltin kasvisproteiinia sisältävän Kasvis-tuotesarjan laseerauskampanjassa päästettiin mielikuvitus valloilleen.

Viestimme kasvisproteiinista muista kasvissoseista erottuvalla tavalla.

Piltin uusi ateriasarja sisältää neljä erilaista uutuusmakua 6kk, 8kk ja yli 12kk ikäisille lapsille ja niissä maistuvat kasvipohjaiset proteiininlähteet, kuten kikherne ja kaura. Tuotesarjan mainonnan tuli olla erottuvaa ja rohkaista uusia perheitä kasvisruoan pariin.

Suunnittelimme kolme erilaista lähestymistä, joita yhdisti syömisen ilo, kasviproteiinin energia ja maailman näkeminen lapsen silmin.

Yhdessä asiakkaan kanssa kehitimme valitusta linjasta valmiin konseptin.

Konseptin oivallus lähti vanhempia ja lapsia yhdistävistä muistoista, joissa lentokoneet, autot ja junat vauhdittavat syömistä. ”Suu auki, täältä tulee auto, wrrrrrrm…”. Päätimme päästää lapsen hyppäämään mielikuvitusmaailmaan ja oikeasti kasviskulkuneuvon ohjaksiin, nauttimaan vauhdista kasvipohjaisen proteiinin energian turvin.

Kampanjan tuotannosta vastasi N2 Studio. Haimme toteutukseen suuntaa ensin AI-työkalujen avulla.

Vihannesautoksi valittiin sporttinen, mutta melko realistinen porkkana. Mielikuvitusmaailma päätettiin toteuttaa kokonaan 3D:llä. VFX-artisti Juha Takabe suunnitteli luonnostemme pohjalta aurinkoisen suomalaisen maalaismaiseman, jonka hiekkatietä porkkana-auto kiitää kasvisten seassa. Videon 2-vuotias päätähti pääsi ralliauton rattiin studion green screeniä vasten, minkä jälkeen hänet liitettiin saumattomasti yhteen 3D-maailman kanssa. Piltin ikoninen ruutukuosi toimii lopussa tietysti ruutulippuna.  

Yhdessä Mellakka Helsingin kanssa vaikuttajille suunniteltiin lanseeraustapahtuma, jossa maisteltiin uutuuksia, tutkittiin ralliautoa ja väritettiin kuvia.

Haluatko kuulla casesta lisää?

Mari Mineo

mari.mineo@n2.fi

0408619250