Case Aurinkomatkat
Lomamuistot eivät vanhene
Aurinkomatkojen 60-vuotisjuhlakampanjan konseptissa keskiöön nostettiin asiakkaiden lomamuistot.
Juhlavuoden markkinointiviestinnän suunnittelu alkoi insightista.
Perinteisen juhlavuosimainonnan sijaan halusimme viestiä asiasta asiakkaiden näkökulmasta. Mitä Aurinkomatkat on heille kaikkien näiden vuosien aikana antanut? Oivalsimme, että vaikka lomalla ollaan vain lyhyt aika, muistoissa loma lämmittää vuodesta toiseen. Pääviestiksi kiteytyi ”lomamuistot eivät vanhene – Aurinkomatkat 60-vuotta.”
Lähdimme pohtimaan erilaisia tapoja, kuinka Suomessa vaalitaan lomamuistoja arjen harmaudessa.
Toimme auringonpaisteen Suomen syksyyn.
Kampanjan hetkiksi valikoitui aikuisen parin muisto ruoan äärellä ja pienen tytön lomamuisto uima-altaalta. Aurinkoisten lomakohteiden sijaan päätimme toteuttaa kuvaukset keskellä Suomen pimeintä syksyä. Kampanjan valokuvat ja videot tuotti Woodpecker.
Kampanja valotti marraskuussa katukuvan, lentokentän, metron ja sporat.
Somessa kannustimme ihmisiä jakamaan omia vinkkejään lomamuistojen ylläpitoon. Juhlahumu huipentui Helsingin Sanomien kanteen. Onnea ikinuorelle!