Nordea Rahoitus
Tuohi Mastercard – Se toinen kortti
Luottokorttimarkkinaa voidaan pitää jokseenkin low-interest-kategoriana. Tutkimuksen mukaan ihmisiä ei kiinnosta ottaa käyttöön uutta luottokorttia.
Nordea Rahoituksen Tuohi Mastercardin omistajia on Suomessa kymmeniä tuhansia, mutta suurin osa on sen käytössä passiivisia. Lähtökohtana oli saada Tuohi Mastercardille kokonaan uusia käyttäjiä ja aktivoida passiivisia käyttäjiä, ja samalla toki myös vahvistaa Tuohi Mastercard -brändin tunnettuutta.
Luottokaveri, joka erottautuu hauskasti
Kampanjan kärjeksi valikoitiin Tuohi Mastercardin ainutlaatuinen ominaisuus, Hintaturvavakuutus, jota ei tunneta kuluttajien keskuudessa laajalti. Jos asiakas löytää Tuohi-kortilla ostamansa tuotteen kuukauden sisällä halvemmalla, voi Hintaturvavakuutus korvata erotuksen.
Hintaturvavakuutus on Tuohelle erottautumistekijä kilpailijoihin nähden ja ominaisuuden voitiin olettaa herättävän kiinnostuksen Tuohea kohtaan.
Hintaturvavakuutus auttaa kummasti hintaharmitukseen.
N2 suunnitteli ja toteutti kampanjan Hintaturvavakuutuksen ympärille. Dramatisoinneissa isot hinnat ärsyttävät ihmisiä heidän arkiaskareissaan, viesti kiteytettiin muotoon ’Ei yllätä hintaharmitus, kun on kortissa Hintaturvavakuutus.
Kampanjavideo näkyi online-kanavissa, lyhyemmät versiot some-kanavissa ja myös aikakauslehdet valjastettiin kampanjaviestin kertomiseen.